۱۳۹۴ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

شیوه زندگی کردن و دانستنی های کشور تایلند

عنوان: مهاجرت و گرفتن ویزا و اشنایی با کشور تایلند

به طورحتم يكي از جاذبه هاي سرمايه گذاري در مالزي داشتن املاكي با قيمت پايين است.

مرغوب ترين املاك كه در مركز كوالالامپور واقع شده است و داراي قيمت هاي بالاتري نسبت به بقيه نقاط مالزي است به طور متوسط قيمت هر متر مربع تنها 1،200 رينگت و يا هر متر مربع 12,000 رينگت به فروش مي رسد.

قيمت املاك وقتي از مركز شهر دور مي شويد تقريباً به نصف مي رسد و در شهرهاي ديگر خيلي كمتر نيز خواهد شد. قيمت املاك در شهر پیننگ تقريبا نصف قيمت هاي كوالالامپور است.قيمت املاك در كوالالامپور از املاك مشابه در سنگاپور مي تواند تا 10 برابر ارزانتر باشد. قيمت پايين املاك و هزينه هاي پايين زندگی در مجموع باعث جذب مردم و بالارفتن تقاضاي خريد ملك براي افرادي مي شود كه مالزي را براي استراحت در نظر گرفته اند.

براي خريد املاك و عضويت در برنامه هاي MM2H (مالزي خانه دوم من) و يا حتي اجاره ملك در مالزي هيچ محدوديتي وجود ندارد. براي خريد بعضي املاك در مالزي به عنوان يك خارجي تنها بايد در عضويت برنامه MM2H در آييد.

قيمت ملك در مالزي نسبت به ديگر كشورهاي توسعه يافته خیلی پايينتر است و با اينكه كشور روز به روز گسترش مي يابد اما قيمت ملك در اين كشور در طول سالهاي گذشته با افزايش بسیار كمي روبرو بوده است. بیشتر آپارتمان ها در مركز بيشترين افزايش قيمت را داشته است. با اينكه روز به روز كيفيت املاك افزايش مي يابد قيمت املاك تنها در كوالالامپور و پينانگ با افزايش روبرو شده است.

كيفيت ساخت و ساز در مالزي معمولا بالاست اگر چه قيمت تمام شده آن خیلی پايين است . برخي از افراد بخاطر اين هزينه پايين جذب برنامه MM2H شده و مبادرت به خريد ملك مي كنند.

هر شخص به تنهايي مي تواند در مورد انتخاب ملك (ملك مستقل و يا آپارتمان) تصميم گيري كند اما ملك مستقل بهتر است زيرا خصوصي است و شما مي توانيد در آن يك باغچه شخصي نيز داشته باشيد.

اما اگر ملك شخصي در شهر هاي بزرگ مالزي خريداري مي كنيد به شما توصيه مي شود كه حتماً از سيستم امنيت براي خانه ي خود استفاده نماييد.

املاك پیرامون ساحل محدود تر است و تراكم آپارتمان ها خيلي بالا است. برخي از شركت ها كلبه هاي ييلاقي مي سازند و براي هر كسي ممكن است كه آن را تهيه كند. بسياري از زمينهاي ساحل مالزي مختص مالايي ها است و اين يعني تنها مالايي ها مي توانند آن املاك را خريد و فروش كنند.

اگر شما مي خواهيد خانه شخصي خود را بسازيد حتماً از يك وكيل خوب بخواهيد تا سند را تنظيم كند.و براي هر ملكي كه انتخاب مي كنيد براي استفاده زمان ارجاع تعيين كنيد. و اگر ملك با تاخير تحويل شما داده شد براي زمان تاخير جريمه تعيين كنيد.

يكي از روشهاي مرسوم خريد ملك در مالزي پيش فروش كردن املاك off the plan است در اين روش سه سال قبل از اينكه ملك حاضر شود شما ملك را خريده و سند آن به نام شما تغيير مي كند. تفاوت اين روش آن است كه شما در طول ساخت از سرمايه گذاري خود اطمينان حاصل كرده و افزايش قيمت را مشاهده مي كنيد. اگر شما قصد خريد خانه ي ديگري را داريد پر واضح است كه تنها از كسي مي توانيد بخريد كه در املاك پيش فروش ثبت نام كرده باشد .

اشخاصي كه تحت برنامه MM2H قصد خريد ملك دارند مي توانند با تنها ۲۵۰٫۰۰۰ رينگت در هر جايي از مالزي و با ۳۵۰٫۰۰۰ در ساراواك ملك بخرند.

اين هزينه فشار تورم را كاهش مي دهد هرچند خارجي ها بايد درخواست خود را به دولت مالزي ارائه دهند و اين روند ممكن است كمي طول بكشد. يعني حدود شش ماه و يا كمي بيشتر زمان مي برد تا با درخواست شما موافقت شود و شما اجازه خريد ملك داشته باشيد.

هرچند اين پروسه گهگاهي زمانبر مي شود و ممكن است از اين هم بيشتر طول بكشد.

دارندگان ويزاي MM2H مي توانند براي خريد ملك درخواست دهند و بسته به اعتباري كه دارند از بانكهاي محلي وام مي گيرند. اما گرفتن وام براي افراد بالاي ۶۰ سال كمي سخت صورت مي گيرد زيرا حداكثر پس از پايان ۶۵ سال بايد وام به طور كامل تحويل گردد.

مسكن

هزينه اجاره خانه هايي نو ساز با سه اتاق و مجموعاً ۶۵۰ متر مربع۷۵۰۰ رينگت كه در Bangsar بخش مركزي كوالالامپور واقع شده است و با دو اتاق مجموعاً ۳۶۵ متر مربع رينگت ۳۰۰۰ كه در Bangsar بخش مركزي كوالالامپور واقع شده است.

خانه هايي Semi – detached در بخش مركزي ۴۰۰۰ رينگت تا ۶۰۰۰ رينگت كه به طور مستقل است. و املاك از رينگت ۹۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ رينگت مي توانيد در كوالالامپور اجاره كنيد.

اگر چه اين شرايط عيناً يافت نمي شود اما به شما در يافتن خانه مناسب و باب سليقه كمك مي كند. هرچند كه زماني كه براي اجاره يك ملك از نمايندگي متخصص كمك مي گيريد مي توانيد از او بخواهيد كه آشپزخانه براي مثال كابينت داشته باشد و يا اتاق قفسه و يا جالباسي داشته باشد و يا براي مثال پاركينگ آن گنجايش ۳ ماشين داشته باشد و يا شما بخواهيد اسباب و وسايل خانه را مطابق ميل خود تغيير دهيد و يا از وسايل خود استفاده كنيد.

نكات مهم :

با توجه به استاندارد هاي بين المللي قيمت خانه در مالزي بسيار پايين است بنابراين اگر شما قصد داريد كه در يك شهر كوچك خانه بگيرد و كارفرماي شما اجازه خريد آن را به شما مي دهد، اين بهترين روش سرمايه گذاري است كه شما خانه اي بخريد و در زمان ترك مالزي آن را بفروشيد.

بدون خيالپردازي واهي در اين مورد مردم از سرمايه گذاري در خريد املاك بهره بسيار خوبي در زمان فروش مي برند.

پروسه اجاره كردن منزل به صورت زير است :

بايد اجاره يك ماه را پيش از شروع كار بپردازيد. تا هفت روز مهلت داريد.

دو ماه اجاره به عنوان بيعانه پرداخت مي شود.

مبلغ ۱۰۰۰ رينگت به عنوان سود نگه داشته مي شود كه براي هر خانه متغير است.

هزينه تمبر و ثبت به عهده مستاجر است.

ثبت قرار داد معامله :

قبل از هر اقدامي توجه داشته باشيد در املاك بدون اسباب و وسيله ، برخي از منازل كابينت آشپزخانه هم ندارند.

نيمه مبله : در اين شرايط شما ممكن است مجبور به خريد برخي از كالاها و تجيزات شويد مانند تخت، صندلي راحتي، جارختي و … اما قبل از خريد آنها ابتدا وسايل منزل را خوب بررسي كنيد.

مبله كامل: شما تنها چمدان خود را برداشته و در صورت نياز وسايل كمي شامل رو تختي ، پرده نياز داريد (كه البته ممكن است همسايه قبلي و يا موجر آنها را هم آنجا قرار داده باشد) همراه خود مي بريد .

سرمایه گذاری :

متقاضیان MM2H مجاز به سرمایه گذاری در یک شرکت محلی و یا انتخاب شدن به عنوان اعضای هیئت مدیره می باشند . با این حال ، آنها مجاز به داشتن سمت مدیریت در شرکت نمی باشند . همه درآمد حاصل از سرمایه گذاری شامل نظام مالیاتی محلی می باشد .

خرید مستغلات :

با توجه به کمترین قیمت پیش بینی شده برای خریداران خارجی در ایالت های مختلف ، کلیه متقاضیان برنامه MM2H می توانند به تعداد دلخواه املاک مسکونی خریداری کنند. از اول ژانویه ۲۰۱۰ کمترین مبلغ برای خرید مستغلات در اکثر ایالت های مالزی 500000 رینگت مالزی می باشد . خریدمستغلات به قوانین استانی مربوط می شود ، قبل از انجام هر گونه معامله قوانین استانی باید بررسی شود . کمترین مقدار قابل قبول خرید برای مستغلات در ایالت های مختلف متفاوت می باشد . همچنین قبل ازخرید هر گونه ملک از وکیل خود بخواهید که از ادارات مربوطه جهت مالکیت شما بر ملک مربوطه استعلام کند . ۵% سود افزوده به عنوان مالیات به هنگام فروش در نظر گرفته می شود .

مهاجرت به استرالیا - مهاجرت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر