۱۳۹۴ بهمن ۱۰, شنبه

درست کردن گوشی دربردارنده آشنا شدن با اساس جامع و طرز کار گوشیهای تلفن همراه است

تعميرات تلفن همراه حاوی آشنايي با اساس جامع و مدل عملکرد گوشیهای تلفن همراه مي باشد

همچنين شناساییبا تاریخ کوتاه تلفن -وسیله و تجهیزات کارگاه تعمیرات،سري بندي موبایل ها - نقشه خواني- شناخت بخش ها - قطعات گوشي ها و اقسام سيستم عامل هاو...ميباشد.

البته اين نکته لازم به ذکر است که تعميرات موبايل بدون اطلاعات الکترونيک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سيارمنجر به اشتباهات در تعميرات و عدم توانايي تعمير کار خواهد شد و تعميرکاري در کار خود پيشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونيکي و مخابراتي بخش هاي مختلف يک گوشي دست به تعمير آن بزند . زيرا گوشي تلفن همراه دستگاهي بيش از اندازه حساس ، پيشرفته و دقيق است که نمي توان به صورت تجربي و عملي تعميرات آن را انجام داد . بنابراين در دوره هاي کارورزي، بخش تعميرات موبايل زمان مفيدي است که شما به الکترونيک و مخابرات تسلط کافي داشته باشيد.


درهمین راستا آموزشگاه پارسه دوره های آموزشی آموزشگاه تعمیرات موبایل رابصورت حرفه ای برگزار می کند

سيستم‌عامل apple ios :

اين سيستم‌عامل توسط شركتApple و براي استفاده بر رويiphone طراحي شده و هسته اصلي آن ازMac OSX گرفته شده است. این سیستم عامل یکی از سیستم عامل های حرفه ای و پر طرفدار میباشد که در قسمت برنامه های خود (market) رکورد دار است و دارای برنامه های مختلف و فراوانی است.هم اکنون رقیب های اصلی این سیستم عامل ، اندروید (به طور جدی) و ویندوزفون سون میباشند که از لحاظ کاربردی و نرم افزاری کمتر از ios نیستند.

سیستم عامل بادا سامسونگ :

بادا یک سیستم‌عامل اختصاصی است که شرکت سامسونگ آن را برای گوشی‌های تلفن‌همراه خود طراحی کرده است.سامسونگ این کار را برای شکستن انحصار ویندوز و اندروید انجام داده.این شرکت تولید این سیستم‌عامل را در سال گذشته میلادی تایید کرد و اکنون نسخه کامل‌شده آن در بازار وجود دارد. بادا یک سیستم‌عامل با اولویت وب 2 است که امکانات جدیدی را برای کار در شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما هنوز از لحاظ نرم افزاری و کاربردی به پای اندروید نمیرسد.

سیستم عامل بلک بری :

این سیستم عامل با کاربرد بسیار ساده، بیشتر برای کارهای بیزینس و فعالیت‌های تجارتی مناسب است.

سیستم عامل اندروید گوگل

 

Android به زبان ساده سیستم عاملی است برای دستگاه های موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود. آندروید اوپن سورس است و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Android SDK برنامه های مختلفی برای این سیستم عامل بنویسند. در واقع آندروید بستری را فراهم می کند تا برنامه نویسان بتوانند هرچه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کند. آندروید به معنای واقعی “باز” (=Open) است، یعنی برنامه نویس می تواند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند. آندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی موبایل همچون شماره گیری، فرستادن SMS یا استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن های قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.

تمام برنامه ها برای آندروید یکی اند. آندروید فرقی میان یک برنامه third-party و توابع هسته سیستم عامل در اجرا نمی گذارد و هر دو می توانند دسترسی مساوی به قابلیت های گوشی داشته باشند. گوشی هایی که سیستم عامل آندروید را خواهند داشت به کاربرشان اجازه می دهند تا از تمام قابلیت های یک گوشی هوشمند بهره ببرند. کاربران این گوشی ها به معنای واقعی می توانند دستگاه خود را بر اساس سلیقه ی خود تغییر دهند و محیط سیستم عامل گوشی خود را سفارشی و شخصی سازی کنند. حتی کاربران می توانند برای گوشی تعیین کنند که عکس هایشان با چه برنامه ای باز شود. در حال حاضر اندروید یک رقیب سرسخت برای اپل ios محسوب میشود. روز به روز تعداد نرم افزار های مارکت اندروید رو به افزایش است و همین عامل سبب شده است که طرفداران زیادی را به خود جذب کند

درست کردن گوشی دربردارنده آگاهی با اصول جامع و مدل کار گوشي های تلفن همراه است

همچنين آگاهیبا تارخ مختصر تلفن - و لوازم تعميرگاه،سري بندي موبایل ها - نقشه خواني- شناخت بخش ها - قطعات گوشي ها و انواع سيستم عامل هاو...ميباشد.

البته اين نکته لازم به ذکر است که تعميرات موبايل بدون اطلاعات الکترونيک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سيارمنجر به اشتباهات در تعميرات و عدم توانايي تعمير کار خواهد شد و تعميرکاري در کار خود پيشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونيکي و مخابراتي بخش هاي مختلف يک گوشي دست به تعمير آن بزند . زيرا گوشي تلفن همراه دستگاهي بيش از اندازه حساس ، پيشرفته و دقيق است که نمي توان به صورت تجربي و عملي تعميرات آن را انجام داد . بنابراين در دوره هاي کارورزي، بخش تعميرات موبايل زمان مفيدي است که شما به الکترونيک و مخابرات تسلط کافي داشته باشيد.


درهمین راستا آموزشگاه پارسه دوره های آموزشی آموزش تعمیرات گوشی رابصورت حرفه ای برگزار می کند

کدهای تلفن همراه

* SECURITY CODE (کد ایمنی): یک کد 5 رقمی که از استفاده غیر مجاز تلفن جلوگیری به عمل می آورد.

* PIN (کد شناسایی شخصی): یک کد چند رقمی میباشد که از سیم کارت شما در مقابل استفاده غیر مجاز محافظت میکند.

* PUK (کد سد شکن شخصی): یک کد معمولا 8 رقمی میباشد که برای تغییر کد سد کننده PIN مورد نیاز میباشد. .

انواع شارژر تلفن همراه Ac charge (شارژ برق شهری)

* Ac charge (شارژ برق شهری) : شارژر معمولی تلفنهای همراه.

* RAPID CHARGER (شارژر سریع): شارژری که قادر است باطری تلفن همراه را ظرف مدت 4 ساعت شارژ کند.

* CAR CHARGER (شارژر خودرو): شارژری که با اتصال به فندک خودرو باطری تلفن همراه را شارژ میکند.

* BUILT-IN CHARGER (شارژرداخلی): شارژری است که درون خود تلفن همراه تعبیه میگردد و به شما امکان میدهد تلفن را بمنظور شارژ مستقیما به برق شهری متصل سازید.

چند نکته در رابطه با باطری تلفن همراه

1- هرگز از باتری فرسوده و یا دستگاه شارژ کننده معیوب استفاده نکنید.

2- باتری را در دمای بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

3- باتری را در آتش نیاندازید.

4- تنها از باتری و شارژ کننده های مورد تائید تولید کننده استفاده نمایید.

5- تلفن همراه را بیش از یک بار در هفته به شارژر متصل نکنید چرا که شارژ بیش از حد عمر باتری را کوتاه میکند.

انواع تلفن همرا از لحاظ شکل ظاهری

* FLIP-OPEN (تا شونده): این نوع تلفنها دارای دو بخش میباشند که توسط یک لولا روی یکدیگر تا میگردند.

* SLIDE (کشویی): این نوع تلفنهای همراه دارای یک بخش فوقانی بوده که روی بخش زیرین و اصلی بصورت کشویی قابل حرکت میباشد.

* STANDARD (استاندارد): نوع معمولی تلفنهای همراه میباشد.

درست کردن گوشی دربردارنده آگاهی با اصول جامع و طرز عملکرد گوشي های موبایل مي باشد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر