۱۳۹۵ تیر ۱۳, یکشنبه

شیوه هایی برای افزایش زیبایی و جذابیت با بازسازی مو

عنوان:تکنیک های مدرن و جالب در کاشت ناخن

این مقاله در مورد کاشت ناخن می باشد.

داشتن موهای زیبا و توجه و اهمیت به سلامت و زیبایی موها تاثیر بسزایی در زیبایی ظاهر هر فردی دارد و میتواند رابطه مستقیمی با سلامت  شخص داشته باشد. هر مویی به طور طبیعی سالم و زیباست، ولی فعالیت های روزمره، آلودگی ها، استرس ها و پرتوهای ماورای بنفش نور خورشید (از طریق ایجاد رادیکال های آزاد) موجب تخریب ساختمان مو و مخصوصاً ریشه موها می‌شوند. به این ترتیب ظاهر مو آسیب دیده و شانه کردن موها مشکل می‌شود. برای بازگرداندن سلامت و زیبایی به موها رعایت موارد زیر ضروری است:

نظافت موها نقش اساسی در سلامت جسمی‌و روحی هر فرد ایجاد می‌کند و باعث شادابی و سرحال بودن فرد می‌شود و همچنین او را در انجام کارهای روزانه اش فعالتر می‌کند.بهداشت مو و پوست سر را رعایت کنید.داشتن موهای مرتب و اصلاح شده نشانه نظم و انضباط در زندگی و نشانه اهمیتی است که فرد به نظافت شخصی خود می‌دهد.استرس های عصبی، عاطفی و هیجانی با تحریک ترشح اندروژن ها باعث ایجاد موی چرب می‌شود.به میزان کافی از مواد غذایی حاوی ویتامین های A و E مانند سبزیجات تازه استفاده کنید. مصرف بیش از حد قند و چربی باعث افزایش چربی مو می‌شود.بیماری های داخلی مثل بیماری های کبدی و صفراوی، چاقی و یبوست باعث چربی مو می‌شود.

بيماريهاي مهم  مو

1- ريزش مو
ناراحتيهاي عصبي ، نگراني ، دلواپسي ، اندوه ، کم خوابي و يا بدخوابي سلامت موها را به خطر مي‌اندازد و رشد آنها را متوقف کرده و موها دچار ريزش مي‌شوند. موها به هر رنگ و از هر جنس که باشد، نياز به تغذيه و مراقبت دارد. يک برنامه غذايي که به اندازه کافي ويتامينهاي گروه ب و نيز آ و ث و همينطور کلسيم ، آهن ، مس و يد داشته باشد، سبب مي‌شود که موها زيبا بمانند. خوردن شيريني ، نوشابه‌هاي گازدار ، قند و شکر و استفاده از  برسهاي نايلوني باعث ريزش بيشتر مو مي شود.

2- شوره سر:
يكي از بيماريهاي شايع مو، شوره سر است كه بايد آن را درمان كرد. بسياري از پزشكان اعتقاد دارند كه شوره ي  سر در اثر تغذيه نادرست ، نگراني، هيجان ، عدم تعادل هورمونها و استفاده زياد از مواد آرايشي مو، پديد مي آيد. براي مبارزه با آن، مي بايست ابتدا علت را يافت و سپس به درمان پرداخت. خوردن سبزي ، مواد پروتئين دار و غذاهايي كه ويتامينA وE و Bدارند، به مقدار فراوان توصيه مي شود.
يكي از مؤثرترين راه هاي از بين بردن شوره سر، استفاده از سركه است. بايد به مقدار مساوي آب و سركه را مخلوط کرده سپس موها را به چند قسمت تقسيم نموده و به كمك يك تكه پنبه، محلول آب و سركه به پوست سر ماليده شود و سپس مو شسته شود.

در این مقاله اشاره ای به کاشت مو شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر