۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه

شناخت از تاریخچه لباس عروس و مدلها و رنگهای مختلف لباس عروس

لباس عروسی، پوششی بی مانند و منحصر به فرد است. در کنار زادروز و مراسم ختم، عروسی یکی از سه موقعیت با اهمیت و بزرگ در زندگی هر شخص است و تنها موقعیتی است که فرد در معین کردن چگونگی آن و بزرگی و جلوه برگزاری مراسم عروسی، نقش محوری را برعهده دارد.

روز عروسی برای عروس، بیشتر از چیزی که برای داماد ارزشمند است، دارای اهمیت می باشد و روز بزرگ زندگی او محسوب می شود. در کل تاریخ، زنان همواره تلاش می کردند تا لباس عروس شاخصی داشته باشند که با شرایط و فضای جشن و شادی مناسب باشد و باعث بشود تا عروس زیبا را زیباتر از آنچه هست، نشان بدهد و مراسم عروسی که چندان باشکوه نیست، با انتخاب یک آرایشگاه عروس و لباس عروس زیبا حداقل خوب و با شکوه به نظر برسد.
در دوران باستان عروس ها برای نشان دادن شادی خود، از رنگ های شاد و روشن برای لباس عروس استفاده می کردند. رنگ سفید مدتی زیادی است که به عنوان رنگی سنتی و رایجش برای لباس عروس پذیرفته شده است، اما لباس عروس همیشه به رنگ سفید نبوده است.
پیش از آن زنان، بسته به شرایط اجتماعی خود، مدلهای گوناگونی از رنگ ها و مواد را برای لباس عروس انتخاب می کردند.

 در آن روزگار رنگ سفید نشانه پاکدامنی و عفت نبود، بلکه رنگ آبی دارای این معنا بود.در واقع بسیاری از زنان به همین دلیل رنگ آبی را برای لباس عروس خود انتخاب می کردند.

و رنگ سفید نشانه ثروت و توانگری بود.محور توجه لباس عروس از دهه ۱۹۵۰ عوض کرد. این روزها بیشتر ازهمه، اصرار بر روی شخصیت خود عروس است.در این دوره عروس ها می توانند تقریبا ازهر مدل و مدل لباسی برای مراسم عروسی خود استفاده کنند، یک لباس دیزاین شده بسیار تزئین شده و مجلل یا حتی یک لباس ساده غیر رسمی. هر سبکی که عروس انتخاب کند تا زیباتر به نظر برسد، قابل قبول است.بنابراین شما می توانید هر رنگی را برای لباس عروس خود انتخاب کنید،

منبع: مطالبی در ارتباط با انواع مدل لباس عروس و رنگ آن و نگاهی به تارخچه لباس عروس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر